2017. jan 17.

Láz(adok)

írta: ptkrisztina
Láz(adok)

A miniszabi,(egy szombat délután mely csak az enyém, Liza pedig apás programon) egy hete lebegett a szemem előtt és egy pillanat alatt tört darabokra. Az első láz, így 10 hónap után beköltözött hozzánk és kemény 3 napig maradt. 

fieber.jpg

Ugyanolyan laza voltam mint a többi oltás után, hiszen Liza az ajánlottakból már 9 darabot megkapott és meg sem kottyant neki, úgy látszik ez volt a vízválasztó oltóanyag ami totál kiütötte. Tudtam, hogy az oltás következménye a láz, de nagyon aggódtam, sajnáltam szegényt, mert hiába adtuk neki a kúpot, nyöszörgött és szenvedett- tehetetlennek éreztem magam. Vasárnap este kórház lett a vége, ahol kiderült, hogy egy vírusos volt a torka és ez a kettő kombó már sok volt a szervezetének. Ott feküdt a kezemben, bágyadtan, szemeit alig tudta kinyitni és a kórház várójában iszonyatos lelkiismeret furdalás tört rám. 

Hogy lehetek ilyen önző? Hogy juthat eszembe egy pár órás magányos lazulás a kádban? Hiszen Liza beteg és rám van szüksége. (Nekem meg alvásra, mert amúgy kivagyok) Iszonyatosan őrlődtem. Liza számomra a legfontosabb és a világ összes szabadidejét, lazulását sutba vágnám, hogy ő jól érezze magát, és egészséges legyen de mégis valahol mélyen bennem volt az a bizonyos csalódottság. Vajon ilyen korán elkezdődött már a vívódás... a régi önmagam és a gyerek között. Persze most turbó anyukák ezrei feszítenének keresztre, de talán ez a gyarló anyai tulajdonság, pislákolva mindenkiben létezik valahol. Nemrég láttam egy Youtube videót, ahol egy Anya fél percben, -a kamrába bezárkózva, bocskorszíjat rágcsálva- beszél arról, hogy a 4 gyereke kb. lerágja a húst róla és kell neki hogy egyedül legyen. A gyerekek az ajtó mögül szólongatták, lestek be hozzá, ő meg csak beszélt és beszélt, hogy mennyire kivan. Az internet népe kiakadt, hogy lehet ilyen egy anya. Én nem, valahogy átéreztem a helyzetét.  Igen, bevallom, még így lassan egy év után is szoknom kell a gondolatot hogy már nem lehet tervezni. A lényem, mely szereti előre tudni a programokat, napi feladatokat, eddig küzdött, lázadott, hogy fáradt, feszült, elgyötört és hogy azért is szakít magára időt és megold mindent.

Ez a valaki a hétvégén megszűnt létezni és átlényegült. Hogy mi lett belőle? Egy Anya, akinek első és legfontosabb a gyereke a világon. Hogy megvan e még benne a tervezgetős, lazulós, az ÉN perceket imádó nő? Meg, ott áll és sebeit nyalogatva harcos modorával a jövőbe tekint. Tervezni fog és újratervezni is megtanul. És hogy mikor lesz magára egy kis szabadideje? Nem tudja még, de próbálja gondosan beosztani Liza alvással töltött perceit.

 

Szólj hozzá

hétvége család külföld bécs anyaság vizsgálat láz ügyelet lisa liza