2016. júl 29.

Eltűnt Karácsonyok...tilos ünnepelni???

írta: ptkrisztina
Eltűnt Karácsonyok...tilos ünnepelni???

Nagyon sokat agyaltam hogy megírjam-e ezt az egészet, de valahogy most csapta ki nálam a biztosítékot ez a mindenkinek mindent elfogadunk és mindenre nyitottnak vagyunk rendszer.Most keresek ovit Lizának, itt már időben kell regisztrálni és ezzel kellett szembesülnöm. Elegem lett! És hogy miért foglalkozom a Karácsonnyal az augusztusi hőség kellős közepén? Mert úgy érzem kezd eltűnni Európa felszínéről...

no-christmas1.jpg

Akkor most az elején leszögezem, hogy én tiszteletben tartom mindenkinek a vallását. Tiszteletben tartom, hogy ki milyen Istenhez, mikor, hol és hogyan imádkozik, hogy mennyire gyakorolja a vallását, vagy éppen senkiben és semmiben sem hisz. Én mikor fiatalabb voltam, sok vallásnak utána néztem, kíváncsiságból voltam Buddhista gyűlésen, és a Krisnásokén is, jártam református szertartáson sőt még egyszer egy ismerősöm a Hitgyülekezetbe is elhívott, igaz többet nem mentem egyikre sem, csak egyszeri alkalom volt. Én katolikus vallású vagyok és hiszek Istenben. Szóval érdekelnek a különböző vallások és elfogadom ha valakin éppen piros karkötő van, vagy mondjuk a nyakába keresztet visel. Ezzel a hozzáállással élek én, és ezen mentalitásommal kell szembenéznem azzal, hogy egyre kevesebb osztrák oviba ünneplik a Karácsonyt. Van ahol van Karácsonyfa, adventi koszorú már sehol, csak kalendárium, a Mikulás pedig nem is jön. Van ahol egyáltalán nem állítanak fát és ez vegyes állami óvoda. A vallásokról nem beszélnek az óvónénik, az rendben van, hiszen elég sok kultúra találkozik már itt és tartsuk egymást tiszteletben de mondjuk nem mutathatja be mindenki a saját vallását? Nem mesélhet egy gyermek arról, hogy ők otthon milyen hagyományokat tisztelnek, mert ha erről éppen szó van, akkor az adott óvónőt veszik elő? Hol élünk? Mi ez??

Igazából csak kérdések kavarognak a fejemben, amire valahol tudom a választ, de ezt inkább valahol a feljebb lévő politikai körökből és oktatási rendszerektől várnám.

Miért nincs Karácsonyfa számos ovikban?

Miért nem lehet beszélni sok helyen a Karácsonyról?

Miért nem jön a Mikulás?  Számos európai országban létezik. Vagy mondjam úgy miért nem jön a gyerekekhez Télapó, Father Christmas, Christkind, Svatý Mikuláš, Pére Noël, Djed Mraz, Święty Mikołaj, Babbo Natale?

Európában ez nem egy több száz éves hagyomány?

Én Európában nőttem fel, nem véletlenül maradtam ezen a kontinensen, hiszen szerettem volna európai kultúrához tartozni. Most akkor lassan kirekeszt engem a saját kultúrám?

Mi van azokkal az emberekkel akiket ez zavar, akik szeretnék a Karácsonyt nyugodtan kimondani, ünnepelni, akik gyermekeiknek szeretnék ezt a hagyományt megőrizni?

A lányom hol fog hallani a karácsonyi szokásokról? Hol fog az ovis társaival díszeket készíteni és karácsonyi dalokat énekelni?

Akkor most nekem egy kimondottan katolikus oviba kell íratni a lányomat hogy ezen ünnepet átélhesse?

És ha végigolvassátok a kérdéseket, még mindig nem esett szó Jézusról, Istenről, vallási hovatartozásról. Én itthon az Apukájával természetesen mesélek majd neki a vallási oldaláról, ez az ovikban iskolákban nem fontos, na de ez nem jár kéz a kézben a Karácsonyfával. Attól még hogy nem ejtünk róla szót még termet, fát díszíthetünk. Fura nem, Bécs a hatalmas adventi vásárok hazája, az ovikban meg kezd eltűnni ez az ünnep... Igazán elgondolkodtató, vajon egyszer lesz erre értelmes válasz? Nem hiszem... Szomorú és dühös vagyok...

 

 


 

Szólj hozzá

kultúra külföld ünnep bécs vallás európa karácsony csoport baba ovi óvoda anyaság országok karácsonyfa óvónéni