2016. máj 05.

Eszünk, alszunk, pukizunk, kakilunk...de nem együtt vazze

írta: ptkrisztina
Eszünk, alszunk, pukizunk, kakilunk...de nem együtt vazze

Most talán a világ összes szülője egyként hördül majd fel és én leszek itt a "szaranya", de egyszerűen nem tudom megemészteni a többes szám első személyben való beszélgetést. Mikor még nem volt gyerekem, így is utáltam hallgatni az ismerősöktől, mikor úgy számoltak be a babájukkal eltöltött időkről mintha együtt ciciztek, buktak és hánytak volna, de most hogy már megszületett a lányom végre igenis teljes erőbedobással állhatok ki a mellett az ügy mellett hogy én és kislányom külön álló személyek vagyunk.tik.gif

Még mielőtt az internet nagy Anyái fejemet tépnék, én is beleestem ebbe a dologba és teljesen értem a lényegét, hogy az anyukák miért kezdenek így beszélni, de én mégsem szeretnék így beszélni. 9 hónapig a hasunkban fejlődik valaki, akit nem ismerünk még, nem foghatunk a karjainkba, de imádjuk és szeretjük, óvjuk, féltjük. Azonban figyeljétek meg hogy miként beszélünk róla, hát igen, egyes szám harmadik személyben. Mikor valaki kérdezi hogy mekkora a babád, nem azt mondod, hogy jaj már 2000 grammosak vagyunk, hanem azt hogy Petike, vagy Alízka 2000 grammos, és most vagyok a 32. hétben. De amint megszületik a csöppség, már sokan nem tudnak elvonatkoztatni tőle, és kénytelen kelletlen kialakul ez a "anyanyelv" használat. De miért? Mert olyan kicsi, mert ő még nem tudja elmondani mi a baja, vagy hogy mi történt aznap és az Anya így kommunikálja környezetével az átélt pillanatokat? Vagy a hormonok játéka ez? Baromi elgondolkodtató, hiszen mikor a gyermek elkezd beszélni, és kimondja első szavait, valahogy ez a kialakult szokás általában megszűnik...hallottam olyat is, aki még a 12 éves gyereke mellett is így beszélt...no comment.

Néha nekem is kiszalad a számon egy-egy mondat, amiben többesszámban beszélek, de próbálok odafigyelni arra hogy ne tegyem, hiszen egy különálló emberi lény Liza és szeretném ha ez így is maradna. Egyre jobban megy a dolog. Tudom egy család vagyunk, Attila, Liza és én, de mégis külön álló személyek akik mind hozzátesznek ahhoz, hogy ez a család működni tudjon és saját személyiségünket, életszemléletünket, hagyományainkat és hozott mintáinkat tesszük bele ebbe az egységbe, és nekem ez így tökéletes, fogzunk, szopizunk és alukálunk nélkül.
 

 

 

Szólj hozzá

külföld bécs evés alvás baba anyaság lisa liza