2015. dec 09.

Fórumokon innen, első trimeszteren túl...

írta: ptkrisztina
Fórumokon innen, első trimeszteren túl...

comp.jpg

Immár a 17. hétbe léptem és lassan lassan 'könnyes' búcsút veszek az első időszak rosszulléteinek. A kis huncut, néha még fenyegetően megrengeti gyomromat és öklendezésbe kerget, hogy azért tudjam hol a helyem. :) Mostanában a farkas éhség gyötör, óránként eszem valamit. A csokit nem kívánom, pedig eddig ölni tudtam volna az édes falatokért, most a gyümölcsökért megyek harcba. Álmosnak még mindig álmos vagyok, de remélem nemsokára kicsit több energiám lesz. 

A múlt héten voltam orvosnál a 17. heti ultrahangon és mindent rendben találtak. Egyre jobban kiismerem magam az osztrák egészségügyi rendszer útvesztőiben. Itt máshogy van az ellátás mint Magyarországon, és nálam kicsit más a helyzet, mert pontosan akkor derült ki a terhességem mikor kb. két hete voltam bejelentkezve az AMS-hez és kezdtem el az intenzív nyelvtanfolyamot.

Google az én jó barátom és gondoltam, hogy fórumokon próbálom kideríteni, hogy ilyenkor mi a teendő, ki hogy oldotta meg az adott szituációt és itt hogy működik a terhesgondozás. Hát hiba volt... Ahány ember annyi tapasztalat, nem is hiszem el, mindenki mást mond... egyszóval nem volt olyan rózsás a kedvem. Kezdtem azzal, hogy nőgyógyászt keresni. Szerettem volna egy magyar nőgyógyászt, igaz már jól megy a német, de azért első babánál egy ilyen témában biztosra szerettem volna menni. Na hát volt hogy egy orvos kapott hideget és meleget is a fórumok hozzászólásaiban és a kismamák szinte egymás 'szavaiba' vágva osztották az észt. Nehéz volt dönteni, de végül egy női orvost találtam, ami itt van a közelben szóval tökéletes. 

Aztán jött a fizetés dolog, mert itt kint úgy működik, hogy szinte senki nem kéri fel az orvost hogy legyen ott a szülésnél, mert egy orvos megfizetése itt 4-5000 euró. Úgyhogy a terhesgondozást végig kíséri utána pedig állami kórház. Én privát orvost választottam, ahogy a legtöbben. Egy vizsgálat itt 80 euró körül van, amiből az itteni egészségbiztosító fizet valamennyit. Most már tisztábban látom ezeket a dolgokat, az elején zavaros volt a kép, de ahogy olvasgatom a bécsi kismamás Facebook csoportokat mások is hasonló bukdácsolásokkal kezdik!.

A héten nézek utána a kórháznak amit választottam, nagyon izgatott vagyok! :)

Szólj hozzá

bécs terhesség kismama egészségügy baba anyaság második trimeszter